דייסת סולת קייצית- בראי הרפואה הסינית


חומרים להכנת דייסת סולת

2 כוסות מים

4 כפות סולות גדושות

חצי כפית סילאן או דבש איכותי

חצי כפית גהי\סמנה (חמאה מזוקקת) או חמאה

2-3 תאנים או ענבים סגולים

 

הוראות הכנה:

מחממים את המים בסיר עד סף רתיחה.

 

מוסיפים באיטיות, תוך כדאי ערבוב, את הסולת.

 

מוסיפים את הסילאו או הדבש ומערבבים את הסמכה של הדייסה.

 

מוזגים לצלחת עמוקה ומוסיפים חצי כפית גהי ומערבבים פנימה

 

חותכים תאנים ומכנסים לדייסה.

 

 

בראי הרפואה הסינית:

החיטה הינה בעלת איכות מקרר, מזינת נוזלים, מרפה את הגוף ומחדדת את המחשבה. מטיבה עם הקיץ היבש של הארץ ומתאימה במיוחד למצבי לחץ אשר פוקדים את אזורינו. גהי ברפואה הסינית ואירוודה הוא אחד המזונות המחזקים ביותר את הגוף. ברפואה הסינית הגהי מחזק את התמציות של הכליות. גהי הוא אחד השמנים המומלצים ביותר לבישול כי עמיד בטמפרטורות גבוהות. גהי עשיר בחומצה בוטירית, המטיב עם המעיים ומונע סרטן מעי הגס. בקיץ ישנו דגש על אכילה קלה ומומלץ להשתמש במעט גהי ככל שהמזג אוויר מתקרר אפשר להגדיל במתינות את הכמות.

 

תאנה מבשילה בקיץ ועונתה קצרה. התאנים מוסיפות משקל וחוזק לאדם, ומשום כך בעבר היו מאכילים ברומא את הספורטאים בתאנים. כמות הסידן כל כך גבוה בתאנה שרק מזונות עתירי סידן כאגוזים יכולים להתחרות עימה. תאנים מטיבות עם המערכת העיכול מלחלחות את המעיים ומתאימות למצבים של עצירות, טחורים.

 

המנה מטיבה עם היובש והחום של הקיץ. האנרגטיקה של המנה קרה ומלחלחת. בישול הדייסה ממתנת את הקור של מרכיבי המנה ומגביר את יכולת ספיגת במערכת העיכול.

 

ארוחת בוקר זו מתאימה לאנשים רזים שסובלים מיובש המתבטא בשיער יבש, עור יבש, גרד, נטייה לעצירות. ארוחה זו  פחות מתאימה לאלו הסובלים מעודף משקל ולחות המתבטא בנזלות מרובות, הפרשות וגינאליות, כבדות של הגפים והזעות.